Pożegnanie bloxa

29 kwietnia 2019 Blox.pl zostanie zamknięty!

To jest koniec pewnego pięknego rozdziału w polskim Internecie, który miałem szczęście współtworzyć wraz z innymi autorami.Notabene Blox powinien otrzymać nagrodę Outstanding Contribution to Polish Internet, gdyby taka nagroda była. :) To dzięki Bloxowi wielu ludzi założyło swoje strony internetowe. Darmowa i łatwa w obsłudze platforma była dobrym rozwiązaniem dla początkujących autorów, którym brakowało determinacji i pomysłów, aby stworzyć swoje miejsce w necie od podstaw. Ta platforma miała swoje mankamenty, takie same jak inne miejsca, gdzie można założyć bezpłatne blogi - brak możliwości zarobku, unikalnej nazwy, mało dostępnych szablonów. Wady i zalety darmowych blogów nie są jednak tematem tego wpisu, więc idę dalej.

Świetnie mi się tu blogowało. Na bloxa pisałem po pracy, między zupką a drugim daniem, bez deadlinów. Pisałem o czym chciałem, bez wskazania konkretnych tematów przez szefa (moje teksty o Goo Goo Dolls, Wałach Jagielońskich, Elvisie, Dżemie czy Dannym znajdują się między innymi w dziale muzyka na stronie wp.pl) czy przez zaprzyjaźnione wytwórnie muzyczne.

Czasem wychodziło lepiej, a czasami gorzej. Niekiedy czytelnicy mnie ganili. Pamiętam jak mi się dostało w połowie 2017 roku, gdy ukazało się parę artykułów, które wywołały duży zawód (Laibach, Laurel Halo, Phoenix, Dj Khaled).

Generalnie jednak ludzie byli zadowoleni z tej strony. Podobało im się! Pochwały dostawałem nie tylko od czytelników, ale też innych blogerów oraz ludzi związanych z mediami. Było mi szczególnie miło, gdy otrzymywałem wyróżnienia. Moje teksty docenił Artelis, a także ludzie z fundacji Meakultura, którzy napisali do mnie w emailu żebym wysłał jeden ze swoich blogowych na Konkurs Polskich Krytyków Muzycznych Kropka. Co ciekawe w konkursie kropka jury wyróżnia teksty poświęcone muzyce poważnej. Przykładowo w 2015 został wyróżniony tekst o eseju muzycznym "De Materie" Louisa Andriessena Anny Burzyńskiej. Później jury doceniło pisarkę Olgę Drendę, która zasłynęła książką "Duchologia polska" i dostała nominację do Paszportu Polityki. Znalazłem się w naprawdę doborowym towarzystwie!

Największy uśmiech na mojej twarzy pojawił się jednak, gdy docenili mnie ludzie z administracji bloxa. Byłem miło zaskoczony, gdy wyróżnili mój tekst z 2015 roku, który był moim zdaniem niezbyt udany, o współpracy zespołów Franz Ferdinand i Sparks, a następnie umieścili go na stronie gazeta.pl. Takich miłych wyróżnień z ich strony trochę dostałem.Przykłady macie poniżej.

arctic_monkeys_na_gazeta

popmusik_na_gwnej1

sampha3

Zawsze było mi bardzo miło.Dzieki temu też wiedziałem, że teksty są naprawdę niezłe. Na bloxie jest jeszcze mnóstwo znakomitych blogów, gdzie teksty stoją na naprawdę wysokimi poziomie jak np. miastoksiazek ,którym się zachwyciłem zanim otworzyłem swoją stronę. Szczerze byle jaki tekst z byle jakiego bloga nie zostałby wyróżniony przez ludzi z Agory.

Można mnóstwo pisać o tym jak tu było fajnie, ale już zakończę. Idę do pracy, a później na uczelnię (studiuję angielski, dlatego na blogu są teksty poświęcone głównie wykonawcom anglojęzycznym, głównie z Wielkiej Brytanii).

Zapraszam na ostatni wpis, który pojawi się niedługo.

A na drogę wrzucam Wam "The Show Must Go On", no bo cóż innego można puścić, jak nie odważny i przejmujący utwór genialnej angielskiej grupy Queen.

show_must_go_on1

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Queen - A Kind of Magic, recenzja 2008

DJ Khaled - Grateful