Piękne, mroczne pożegnanie

leonard_cohen

"Jeśli Ty rozdajesz karty
Ja jestem poza grą
Jeśli jesteś uzdrowicielem
To oznacza, że jestem rozbity i chromy
Jeśli Twoja jest chwała
Mój musi być wstyd
Chcesz, by było mroczniej
Zgasimy płomień(...)

(...)Hineni, hineni!
Jestem gotów, Panie"

Tak śpiewał w swoim pożegnalnym utworze "You Want It Darker"  kanadyjski bard Leonard Cohen. Legendarny piosenkarz i autor tekstów piosenek zmarł 7 listopada 2016 r. w wieku 82 lat. Wspomniany "You Want It Darker" jest jednym z najbardziej wstrząsających utworów muzyki popularnej ostatnich lat. Słowa "Hineni, hineni!", które artysta szepcze w refrenie piosenki oznaczają „Oto jestem, Panie". Są to te same słowa, które wypowiedział Abraham do Boga w 22 rozdziale Księgi Rodzaju i oznaczają gotowość na śmierć. Piękne i mroczne jest pożegnanie ze światem Leonarda Cohena.


Artysta zasłynął wśród słuchaczy takimi balladami jak: "Suzanne", "So Long, Marianne", "Lover, Lover, Lover", "Dance Me to the End of Love", "Hallelujah" czy "First We Take Manhattan".

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Queen - A Kind of Magic, recenzja 2008

DJ Khaled - Grateful

Pożegnanie bloxa